• قبل از شروع آموزش باید به یک سری نکات توجه کرد :
اگر در تست اولیه متوجه اتصالِ ترمینال کمپرسور به بدنه شدید یا بهتر است بگوییم متوجه شدید که سیمپیچ به بدنه راه میدهد و اتصالی دارد عملاً تست صدا بیفایده بوده و این کمپرسور۱۰۰% سوخته است.
البته در تست کمپرسور باید به این نکته توجه کرد که برای تست اتصال بدنه حتماً باید سیمهای کمپرسور را از آن جدا کنیم و بعد تست را انجام دهیم.
تست صدا برای اطمینان از سلامت کارکرد سیمپیچ و روتور انجام میشود.
برای این کار ابتدا کابل استارت (start) را پیدا کرده و سوکت آن را از ترمینال کمپرسور جدا کنید.خوب حالا کمپرسور را چه به وسیله برق مستقیم
و چه با راه اندازی کولر روشن کنید.
اگر کمپرسور به هیچ عنوان راهاندازی نشد که مطمئناً کمپرسور کولرگازی سوخته و راهی جز تعویض کمپرسور کولر گازی آن باقی نخواهد ماند.
ولی در حالتی که کمپرسور با صدای غیرطبیعی کارکرد یا کلاً قفل شد و جریان بالایی کشید نشاندهنده خرابی روتور است و بازهم کمپرسور
دیگر قابل استفاده نبوده و نیاز به تعویض دارد.
نکته:
دقت کنید که هیچ گاه این تست بیشتر از ۳ ثانیه به طول نینجامد زیرا زمان زیاد این تست بسیار خطرناک است.
اما در آموزش آینده به تست کارکرد یا تست فشار کمپرسور میپردازیم که یکی از مهمترین انوع تست کمپرسور محسوب میشود.
نکته:
حتماً قبل از انجام این آموزش و تعمیرات نکات ایمنی را رعایت کنید زیرا مهمترین سرمایه یک تعمیرکار یا حتی یک انسان جدای از
هر چیزی سلامت او است.
دیدگاه خود را بنویسید